2011. április 28., csütörtök

Nagyon tanulós időszak (bár mikor nem)

Igaz több időnk van tanulni, mert hamarabb végzünk és 8 helyett 9-re járunk suliba, de nagyon sok a napi tananyag és a sok kis idegesítő szó szerint tanulandó szabály. Szerdán már 3 előtt elindultunk haza.
Ebédeltünk és Dáviddal 5-kor lefeküdtünk kicsit aludni. Én kb. másfél órát aludtam (ő 3-at) gyors zuhanyzás és kezdtem bele a lehetetlenbe.
Az első (a szerdai kedvencem) amibe belevágtam, egy keményebb dió, Guard Rails néven futó kis szösszenet.
A lényeg, hogy hogyan kell csatlakoztatni, biztosítani az utaslépcsőt (amin felsétálnak a gépbe az utasok) a géphez.
Ezt leírom, érdemes pár percet szánni rá:

„The guardrails are stored in a purpose built holder fitted to the back of the door to stowage 207 in the forward galley. It is No1’s responsibility to ensure the guardrails are present on the aircraft prior to departure.
Normal Operation
To extend:
1.      Open door slightly, check the area is safe, leave the door at the cocked position.
2.      Press STAIR OPER switch, this illuminates amber indicating power.
3.      Press and hold EXTEND switch to extend the airstairs.
4.      When the airstairs are fully extended STAIR OPER light goes out.
5.      Open the door fully.
6.      Attach the handrails.
7.      Extend the retract-reel strap and secure around the related collapsible handrail (both left and right) using the integral hooks.
8.      Attach guard rails to forward airstairs as follows:
a.      No4 collect Guardrails from the stowage 207 in the forward galley and pass to No1.
b.      Attach the round hook end of guardrail to respective forward airstair collapsible handle.
c.       Attach the rectangular hook end of guardrail to respective evacuation slide girt bar floor bracket.
d.      Position the loop end of guardrail downward to secure guardrail.
e.      Ensure both guardrails are secure before boarding/disembarkation commences.”
És ennek van egy „retract” része is, ami hosszabb és még nem tudom.
Nem hosszú, de annyi szakszó van benne, amit nehezen memorizálok és ez word perfect anyag, tehát szóról szóra.
Ezután a könnyebbik részeket vettem elő, világítás és kommunikáció a fedélzeten.
Szombatig suli, aztán két nap OFF (lehet egész nap tanulni) kedden pedig már gyakorlat. Tűzoltás, első segély, stb. Kiváncsi vagyok. Egyik este 9-kor ha minden igaz megyünk a reptérre A/C visit-re (repülőgép látogatás J) bár ezt csak hallottam, nem biztos. Szerintem a suliban található gépet fogjuk átvizsgálni, de lehet én tudom rosszul. Majd úgyis elmondják.
Vasárnapra igazi magyar ebédet terveztünk. Még nem tudjuk pontosan mi lesz, de valamit összehozunk. Laci úgyis szakács, kisujjában van minden. Kiderült Pesten az egyik Trófeában dolgozott. Nekem ha minden igaz, van Jó ebédhez szól a nóta (magyar nóta J) a gépemen, úgyhogy a hangulat is meglesz hozzá.
Időjárás: az utóbbi napokban nem valami jó. Néha esik az eső, napközben elég hűvös van, este meg kimondottan hideg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése